Attraktive på sponsormarkedet

Interessen rundt Vålerenga øker stadig. Nå også internasjonalt.

Annonse:

Da de første TV-kampene ble presentert av Eurosport og Discovery hadde Vålerenga hele 10 av 13 hovedkamper. Dette var også tilfellet i fjor og sier mye om vår klubb. 

- Normalt sett har Vålerenga vært en klubb som har blitt plukket ut av rettighetshaver til den såkalte Hovedkampen. Ikke bare at kampene da går på åpen TV-kanal, men også på det mest attraktive tidspunktet. I fjor ble vi vist på åpne kanaler i hele 23 av 30 serierunder, og i år har vi blitt satt opp som Hovedkamp i 10 av de første 13 serierundene, sier salgssjef Mehran Amundsen-Ansari og fortsetter: 

- Dette gjøres fordi media vet at vi er blant de klubbene som trekker flest TV-seere, noe som øker engasjementet rundt klubben, og som selvsagt også er svært positivt for våre samarbeidspartnere.

Og nettopp det siste merkes godt hos gjengen på marked. Interessen rundt klubben, både nasjonalt og internasjonalt er stor. Det til tross for at vi befinnner oss midt i en pandemi. 

- Vi fikk et løft da strategien vår ble tydeliggjort og spisset med Dag-Eilev sin inntreden i 2020. Styret og ledelsen var enige om at vi måtte tenke mer lokalt, og gi flere av våre fantastiske unge talenter muligheten til å blomstre. Vi har i flere år vært best i landet når det gjelder utviklingsarbeid, og er det eneste laget i Norge med fem stjerner i den nøytrale Akademiklassifiseringen til Norsk Toppfotball, sier salgssjefen. 

Saken fortsetter under bildet. 

Salgssjef Mehran Amundsen-Ansari gleder seg stort over interessen rundt klubben (Foto: Viljam Brodal, Avisa Oslo)
Salgssjef Mehran Amundsen-Ansari gleder seg stort over interessen rundt klubben (Foto: Viljam Brodal, Avisa Oslo)

Det hele toppet seg i fjor da klubbens egenutviklede spillere oppnådde hele 43% spilletid, og likevel tok Vålerenga sin første medalje på ti år! Det er i særklasse best i Eliteserien, og gjør at Vålerenga også blir mer attraktive som klubb på det kommersielle området.

- I disse dager lanserer vi et skreddersydd partnerskap som Akademipartner, med mål om å kunne videreføre tanker og idéer fra vårt utviklingsarbeid også til næringslivet. Jeg registrer også flere spillere som har blitt tatt opp i A-stallen for 2021-sesongen og med tilbakemeldingene som har vært der så tror jeg ikke det tallet kommer til å gå ned. Fremtiden til Vålerenga ser meget lys ut, både på og utenfor banen, sier Amundsen-Ansari. 

Av stamtlige lag i Eliteserien er Vålerenga klubben med mest trafikk på nettsidene, og satser også stort på sosiale medier.

- Vi har klart å kommersialisere våre digitale flater, og flere nye partnere ønsker også å synliggjøre seg gjennom våre kanaler. Både vi og våre partnere ser stor verdi i å bygge opp communities, hvor vi i løpet av året vil lansere nye plattformer for å engasjere flere fans, avslutter han. 

Deler av denne saken sto på trykk i Avisa Oslo mandag morgen og kan leses her 

 

 

Annonse fra Obos-ligaen: